تبلیغات
پسران آرمان جنوب - ارزش غذایی میگو

پسران آرمان جنوب - ارزش غذایی میگو

ارزش غذایی میگو
ارزش,غذایی,میگو,

جستجوگر سایت

ارزش غذایی میگو

میگو یكی از آبزیان خوش خوراك محسوب می‌شود كه در تغذیه انسان به‌عنوان یك منبع پروتئین دریایی اهمیت زیادی دارد واز لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه‌ای نسبت به سایر غذاهایی كه پروتئین زیادی دارند، مانند گوشت ماهی و گروه ماكیان ، میگو كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه‌‌های لازم جهت رشد است. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می‌شود. برای گروه‌هایی از مردم مانند افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است
.
میزان كلسترول در 100گرم میگو حدود دوسوم میزان كلسترول در یك تخم‌مرغ 50 گرمی ‌است. یعنی در وزن مساوی، میزان كلسترول میگو یك سوم كلسترول تخم‌مرغ است. با این تفاوت كه در میگو، میزان اسید چرب اشباع كه برای سلامت مضر است، صفر است كه می‌تواند به كاهش كلسترول خون كمك كند.
بر اساس تحقیقاتی كه در دانشگاه راكفلر آمریکا صورت گرفته و به تایید انجمن متخصصان قلب آمریکا رسیده و در مجله نظام پزشكی ایران نیز به ثبت رسیده است، كلسترول موجود در میگو موجب افزایش كلسترول خون نمی‌شود و آن چه كه علت اصلی افزایش كلسترول خون است، اسیدهای چرب اشباع می‌باشد.
میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به خصوص فسفر و آهن دارد كه به ویژه برای كودكان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.
میگوها در كل دارای چربی كمی هستند. اسیدهای چرب امگا3 كه از دسته اسیدهای چرب غیراشباع بوده و برای سلامت مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می‌شوند. این دسته از اسیدهای چرب می‌توانند در كاهش خطر بیماری‌های قلبی موثر واقع شوند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین اجزای ضروری برای غشای سلول مغز و بافت چشم هستند.
میگو منبع غنی از ویتامین‌‌های A, B, B6 B12, C, D, E و املاحی چون كلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. علاوه بر این كلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.
تركیبات ویژه مواد غذایی میگو آن را به عنوان یك غذای مناسب برای كمك به تنظیم قند خون تبدیل كرده است.
میگو منبع‌ مهم‌ سلنیوم است‌ كه‌ مصرف‌ هر 120 گرم‌ آن 80 درصد از نیاز روزانه‌ بدن‌ به‌ این‌ عنصر را تامین‌ می‌كند.
ید یكی از عناصر مهم و ضروری برای فعالیت غده تیرویید است كه در متابولیسم نقش قابل‌توجهی دارد و ماهی یكی از منابع غنی ید است.
سلنیم یكی از عناصر ضروری و مهم برای متابولیسم و سیستم ایمنی بدن است كه در حفاظت سلول‌ها و بافت‌های بدن از رادیكال‌های آزاد نقش قابل توجهی دارد. به‌طوری که این ماده با اثر آنتی‌اكسیدانی خود نقش چشمگیری در پیشگیری از سرطان دارد و همچنین سلنیم در بازسازی و ترمیم بخش‌های تخریب شده دی.ان.ای نقش مثبتی داشته و در جلوگیری از تاثیر سموم بر كبد موثر است. میگو و ماهی به لحاظ دارا بودن سلنیم نسبت به گوشت قرمز و مرغ برتری دارند. مطالعات نشان داده كه مصرف روزانه 120 گرم میگو تقریبا 80 درصد نیاز روزانه سلنیم را تامین می‌كند. این عنصر همچنین در جلوگیری از پیری زودرس موثر است.
آهن یكی از عناصر مهم و ضروری در ساختار آنزیم‌ها و خون است كه ماهی و میگو از منابع غنی آهن محسوب می‌‌شوند.

موضوعات : ارزش غذایی میگو ،
[ پنجشنبه 1392/01/22 ] [ 22:39 ] [ مُحَمَّدغَفُور رَئیسیَان ] [ نظرات () ]

نظرات این مطلب

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آخرین مطالب

،